מתנות לעובדים – ולמה בעצם זה טוב לארגון שלך

המודעות לחשיבות שביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה כיום הינה גבוהה יותר מתמיד, מנהלי ומנהלות כוח האדם משקיעים מאמצים רבים בכדי לחשוב על רעיונות לפעילויות, מתנות וערבי צוות לעובדים.
ואכן, מחוות לעובדים יכולות לתרום תרומה גדולה ללויאליות של העובדים לארגון ולמנוע מצבים של בריחת מוחות – בסופו של דבר, חשוב לזכור שעובדים מבלים שעות ארוכות בכל יום בעבודה והידיעה שלא מתייחסים אליהם כמובן מאליו ושרואים אותם מעבר להיבטים הפונקציונאליים, בהחלט יכולה לתרום תרומה גדולה לצורה בה הם יתפסו את מקום העבודה – וכאמור, להשפיע בעקיפין ובמישרין על התפוקה שלהם.
מתנות לעובדים, מהוות ללא כל ספק את אחת מהדרכים האופטימליות להראות אכפתיות והסיבות לכן הן רבות ותלויות בסוג המתנות.

מיתוג – לגרום להם להרגיש שייכות
מתנות לעובדים יכולות להיות מתנות ממותגות אשר כוללות לוגו, פרטי העסק ואולי משפט קריאטיבי אשר קשור לדוגמא, לצוות אליו משויכים העובדים.
מתנות ממותגות יכולות להיות מתנות מכל הסוגים ובין היתר: חולצות, עטים, שמשיות, גדג'טים ועוד..
כאשר קיימת אפשרות להעניק מתנות ממותגות לעונת השנה, מתנות אשר מתאימות לאירוע חברה אותו מקיימים ומתנות אשר קשורות לעבודה עצמה – כמו לדוגמא, עט או שטיח ממותג לעכבר.
אחד היתרונות הבולטים של מתנות ממותגות באות לידי ביטוי בעובדה שבכוחם לגורם לעובדים להרגיש שייכות – לדוגמא, אם מחלקים לעובדים חולצה ממותגת ביום כיף או באירוע חברה, מאוד יכול להיות שהם יבחרו ללבוש אותה כבר בטיול ובכל מקרה, החולצה תגביר אצלם את תחושת השייכות לארגון או לצוות.

מתנות לאירועים – לגרום להם להרגיש שחושבים עליהם
במהלך השנה יש מספר אירועים בולטים בהם רוב הארגונים בוחרים להעניק מתנות לעובדים: מדובר כמובן על החגים הגדולים: ראש השנה, פסח ולעיתים, גם פורים וחנוכה. ימי ההולדת של העובדים וכאמור, יש ארגונים אשר בוחרים להעניק מתנות גם באירועים אחרים כמו יום העובד, יום האישה ועוד מועדים דומים.
המתנות יכולות להיות בסדרי גודל שונים ולהיות מותאמות לאירוע – לדוגמא, מארזים לחג וכיוצא בזה.
כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של מתנות לעובדים, כך שיש מקום לגלות יצירתיות ומקוריות וכאמור, לא לחזור על מתנות אשר ניתנו לעובדים בשנים קודמות.

הפתעות ופינוקים – לשבור שיגרה
ישנן כאמור, לא מעט סיבות בגינן תתקבל החלטה בארגון להעניק לתת לעובדים מתנות, אבל, לעיתים, דווקא מתנות קטנות אשר ניתנות בהפתעה, בלי כל סיבה או הכנה מקדימה, יכולות להשפיע במידה הגבוהה ביותר על שביעות הרצון של העובדים בארגון.
מתנה לעובדים אשר ניתנת בלי סיבה, יכולה לשבור קצת את שגרת העבודה, לגרום להם לחיוך ולשביעות רצון ולעלות אצלם את המוטיבציה לעבודה (ליצור אצלם סוג של תמריץ) – כידוע, בתקופות המרובות בימי עבודה שגרתיים (לדוגמא, אחרי החגים), המוטיבציה של העובדים יכולה קצת לרדת ולכן, הפתעה כלשהי מהווה כדרך המושלמת לשנות את אותה התמונה וכאמור, לשבור את השגרה.

5 מוצרים מדליקים שיעזרו לכן באירוע החברה הבא

6 רעיונות לפעילויות גיבוש מקוריות לארגון

נו…מה קיבלתם מהעבודה השנה? או איך לבחור מתנות לעובדים

מתנות למשפחה
לא מעט ארגונים בוחרים לפנק לא רק את העובדים עצמם אלא גם את בני המשפחה ובעיקר את הילדים, כאשר יש כאלו אשר נותנים מתנות המיועדות באופן אישי לילדים ויש כאלו אשר בוחרים במתנות משפחתיות.
מכיוון שהמשפחה מהווה חלק בלתי נפרד מחייו של העובד, ארגונים רבים מבינים את החשיבות הגבוהה של לגרום גם לבני המשפחה להרגיש חלק מהארגון – וכאמור, ברוב המקרים, הלויאליות לארגון יכולה לעלות במידה משמעותית אצל עובד שרואה שלארגון אכפת גם מבני המשפחה האהובים שלו.

לסיכום
חשוב לציין, שלא משנה מהי הסיבה בגינה התקבלה ההחלטה להעניק מתנה לעובדים, חשוב לנסות להיות יצירתיים ומקוריים מחד, אך גם פרקטיים מאידך – המטרה תהיה כמובן להעניק לעובדים מתנות אשר ישמשו אותם וישמחו אותם. מעבר לזה, התקציב לא תמיד קובע וגם בתקציב נמוך יחסית ניתן למצוא מתנות מיוחדות ושימושיות.
כמובן, שאם התקבלה החלטה על מתנות ממותגות, מומלץ לגלות יצירתיות גם בנושא הזה – לפעמים, משפט קריאטיבי ומשעשע יכול להעניק למתנה הרבה יותר ערך ועל ידי כך להשיג את המטרה בצורה המיטבית.
מעבר לכך, חשוב לבחור בקפידה את החברה ממנה תוזמן המתנה – זאת בכדי להבטיח מתנות איכותיות וכמובן, גם ליהנות מזמני אספקה נוחים ומענה על מלוא הצרכים והדרישות מאותן המתנות.

Idan Eldad
Co-CEO and Owner, Advertising Group 10

054-2321554 | idan@pirsum10.co.il | 077-4000-926

אהבתם את הפוסט?

לקבלת רעיונות ומוצרים שיעזרו לכם לקבל השראה, הירשמו: