שימו לב! לעובדים מדור ה- Y יש צרכים וסגנונות מיוחדים

לכל דור יש את הצרכים הייחודיים שלו ונכון שברוב הארגונים יש גם את העובדים הוותיקים יותר אשר משתייכים לדור ה-X, אך כיום, מרבית העובדים ברוב הארגונים, הם כאלו אשר משתייכים לדור ה-Y.
דור ה-Y נחשב למתוחכם יותר, לטכנולוגי יותר, לחד ולחריף ולכן, עובדים השייכים לדור זה יכולים להוות כנכס חשוב לחברה. אבל, מה שכל מעסיק צריך לדעת, שלדור הזה יש גם את הציפיות שלו ממקום העבודה ומכיוון שהתועלת של העובדים כמו גם התפוקה שלהם יותר גבוהה, הם גם מצפים לתמורה בהתאמה.

כך יוצא, שכיום רוב בעלי הארגונים הוא אנשים אשר מצויים בעמדות מפתח, מבינים את החשיבות הגבוהה של לצ'פר ולפנק את העובדים ולגרום להם להבין שהארגון רואה אותם גם כבני אדם פרטניים ולא רק כמשאבים. כאמור, המטרה של ארגונים היא למנוע בריחת מוחות ולצורך כך, צריך יותר מאשר רק משכורת גבוהה..

אנחנו רואים היום את המאמצים שנעשים בכדי לרצות את העובדים בעיקר בחברות ההייטק – אשר חלקן מציעות לעובדים חדרי כושר ומשחקים, פעילויות שבועיות מגבשות ועוד. אבל חשוב לציין שגם, משרדים ומקומות עבודה אשר נחשבים למיושנים יותר, לא נותרו מחוץ למשחק, והם מקפידים להתחדש ולהתאים את עצמם לזמנים, לצרכים ולדרישות העובדים.

12 מוצרים שתוכלו לתת לעובדים כדי לעזור להם להצליח במשימותיהם

5 מוצרים מדליקים שיעזרו לכן באירוע החברה הבא

נו…מה קיבלתם מהעבודה השנה? או איך לבחור מתנות לעובדים

איך לרצות את העובדים?
בכדי לרצות עובדים מדור ה-Y חייבים להיות יצירתיים ומקוריים ולמעשה, לפעול בכדי להמציא בכל פעם מחדש את הגלגל – זה יכול להישמע מורכב, אבל בפועל ברגע שמבינים שכל מה שצריך זאת קצת יצירתיות והרבה התכווננות ניתן להשיג את המטרה.
כמובן, שימי כיף וימי גיבוש עם פעילויות מיוחדות ומקוריות, יכולות להוות כדרך חשובה ומשמעותית לשמור על שביעות הרצון של העובדים ולהגדיל את הלויאליות שלהם כלפי מקום העבודה.
כמובן, שמלבד הפעולה הזאת, יש עוד שורה של פעולות בהן כדאי לנקוט על מנת להשביע את רצונם של עובדי דור ה-Y לאורך זמן ובין היתר:

⚫ לגלות גמישות לגבי שעות העבודה – אז זה נכון, שכיום יש ציפייה שהעובדים יעבדו יותר שעות. אך בכדי שתהיה להם מוטיבציה לעשות זאת, חשוב גם להתגמש איתם – לדוגמא, לאפשר להם לעבוד יום בשבוע מהבית, להשתחרר יותר מוקדם וכיוצא בזה..

⚫ לדאוג שמקום העבודה יהיה כיפי ונעים – יצירת מקום עבודה נעים, תבוא לידי ביטוי הן בעיצוב, הן במסיבות חברה תקופתיות, הן בארוחות משותפות, הן במשחקי חברה והרשימה של הדרכים באמצעותן ניתן להפוך את מקום העבודה לכיפי ונעים יותר לשהייה עודנה ארוכה.

⚫ פינוקים, צ'ופרים ומתנות – אז זה אומנם נכון שמרבית הארגונים מעניקים לעובדים מתנות יפות בחגים ובעיקר בראש השנה ופסח אבל, מתנות ממותגות, צ'ופרים ופינוקים להם העובדים לא מצפים, יכולים ללא ספק לרומם את רוחם ולהעלות להם את המוטיבציה – חשוב להדגיש שגם מתנות צנועות אשר עולות שקלים בודדים יכולות לשמח מאוד את העובדים.

⚫ מחמאות ופידבקים – חשוב להראות לעובדים שהעבודה הטובה שלהם היא לא משהו שנתפס כמובן מאליו ולכן, מומלץ להחמיא, לפרגן ולתת להם פידבקים חיוביים ולעשות זאת, לעיתים קרובות.

⚫ תנו לעובדים מקום לביטוי – אם אתם לדוגמא מתלבטים לגבי איזו מתנה לקנות להם לראש השנה, באפשרותכם לתת להם את האפשרות להציע רעיונות או לבחור בין מספר אפשרויות – והאפשרות שתקבל הכי הרבה קולות היא זאת שתיבחר ותהווה את המתנה שהם יקבלו. בכל מקרה, מומלץ לתת להם את ההרגשה שקולם נשמע ושמתחשבים בו.

⚫ הקפידו על יצירתיות ועל גיוון – יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא הם המפתח לשביעות רצון העובדים. היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי במתנות אותן אתם מעניקים לעובדים בחגים – כשהמטרה היא להעניק בכל פעם מתנה אחרת, שהיא מחד מקורית ומאידך גם שימושית. יצירתיות  יכולה לבוא לידי ביטוי גם בדברים הקטנים – לדוגמא, לפנק את העובדים באחד מהימים במשלוח של פיצה או להשאיר להם על השולחן מתנה ממותגת אותה הם ימצאו בבוקר כשיגיעו לעבודה – וכאמור, רשימת האפשרויות היא ארוכה, כאשר רק השמים יהוו את גבול.

כאמור, לדור ה-Y יש לא מעט ציפיות ממקום העבודה אבל מקום עבודה, אשר ישכיל להעניק להם מענה על אותן ציפיות ירוויח עובדים מסורים, מקצועיים ונאמנים – ובמקרים רבים, כל מה שצריך בכדי להשביע את רצונם של העובדים אלו מילים טובות, מתנות קטנות ומחוות יצירתיות.

Idan Eldad
Co-CEO and Owner, Advertising Group 10

054-2321554 | idan@pirsum10.co.il | 077-4000-926

אהבתם את הפוסט?

לקבלת רעיונות ומוצרים שיעזרו לכם לקבל השראה, הירשמו: